12 September 2009

Ikatan Teman Seperjuangan....

Assalamualaikum Wrt.Wbt.

Alhamdulillah, Kem Bina Modal Insan 2009 yang diadakan baru-baru ini berjaya dilaksanakan oleh Ikatan Teman Seperjuangan(ITS) yang merupakan salah satu gerakan lepasan pelajar Maahad Pengajian Islam bermula dari tahun 2008. Setakat ini pihak ITS telah berjaya menganjurkan 2 program untuk pimpinan-pimpinan pelajar Maahad Pengajian Islam. Program yang dianjurkan pada pertengahan bulan 12 tahun lepas dinamakan Kem Memperkasakan Kepimpinan(KMK) dan pada pertengahan bulan 7 baru-baru ini dinamakan Kem Bina Modal Insan(KBMI). Insyaallah, jika tiada aral melintang pihak ITS akan menganjurkan program yang ketiga iaitu pada bulan 12 nanti, insyaallah. semoga niat murni kami diberkati Allah.

Pihak ITS telah merancang beberapa program untuk dilaksanakan, insyaallah jika tiada aral melintang yang melanda, berjalanlah program tersebut. Buat masa sekarang, pihak ITS sedang mencari dana bagi memudakan segala urusan yang akan dilaksanakan.

Disini ana sertakan video KBMI09..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

قَالَ رَسُوْلُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : اَللّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِي شَامِنَا اَللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِيْ يَمَنِنَا، قَالُوْا: يَارَسُوْلَ اللهِ وَفِيْ نَجْدِنَا، قَالَ : اَللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِيْ شَامِنَا اَللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِيْ يَمَنِنَا، قَالُوْا : يَارَسُوْلَ اللهِ وَفِيْ نَجْدِنَا فَأَظُنُّهُ قَالَ فِي الثَّالِثَةِ هُنَاكَ الزَّلَازِلُ وَاْلفِتَنُ وَبِهَا يَطْلُعُ قَرْنُ الشَّيْطَانِ ( صحيح البخاري )

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda : "Ya Allah, berkatilah Syam kami dan berkatilah Yaman kami”, mereka berkata: Ya Rasulullah, juga Najd kita..?, (Beliau diam tapi kemudian kembali berdoa): “Ya Allah, berkatilah Syam kami dan berkatilah Yaman kami” , mereka berkata: Ya Rasulullah, juga Najd kita..? ,( Rasulullah diam dan kembali berdoa ): “Ya Allah, berkatilah Syam kami dan berkatilah Yaman kami” , mereka berkata : Ya Rasulullah, juga Najd kami..??, beliau saw kemudian menjawab: “dari sana (Najd) akan muncul goncangan dan fitnah!, dan dari sana (Najd) akan muncul tanduk setan!." ( Shahih Al Bukhari)

Kafaratul Majlis